Specjalne oferty firm kurierskich kierowane do klientów biznesowych to dobre rozwiązanie nie tylko dla osób prowadzących duże przedsiębiorstwa. Subskrypcja usług kurierskich będzie korzystna także wtedy, gdy prowadzisz niewielki sklep internetowy. Firma kurierska kompleksowo zajmie się procesem transportu zamówienia, a Ty nie będziesz musiał pamiętać o tym, aby każdorazowo nadać paczkę i zlecić przesyłkę kurierską. Sprawdź, jakie oferty dla firm przygotowali przewoźnicy.

Usługi kurierskie dla firm

Firmy kurierskie coraz częściej kierują swoje oferty do klientów biznesowych, proponując im regularną współpracę na innych warunkach niż w przypadku klientów indywidualnych. Taka usługa to idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, na przykład sklepów internetowych, których działalność wymaga regularnego transportu przesyłek. Zakres usług firm kurierskich dla przedsiębiorców zazwyczaj jest indywidualnie dopasowywany do wymagań każdego klienta i typu biznesu, jaki prowadzi. Najczęściej usługi te opierają się o abonament, który uwzględnia regularną wysyłkę paczek i jest rozszerzony o szereg udogodnień, na przykład możliwość śledzenia przesyłki czy dokonania przez odbiorcę szybkiego zwrotu za pośrednictwem Paczkomatu.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto rozważyć możliwość integracji strony sklepu z usługami kurierskimi. Dzięki temu nie będziesz musiał samodzielnie wysyłać zgłoszeń z prośbą o nadanie paczki, a przewoźnik dowie się o konieczności transportu produktu dosłownie kilka sekund po złożeniu zamówienia przez klienta. Dużym udogodnieniem w przypadku usług tego typu jest odbiór przesyłki bezpośrednio z siedziby Twojej firmy, o co zadba kurier. Oferta dla firm w podstawowej formie zazwyczaj jest objęta ograniczeniami w postaci maksymalnych wymiarów i wagi paczek. Jeśli Twoja działalność opiera się na transporcie towaru z delikatnych tworzyw lub o nietypowym kształcie, konieczne może być skorzystanie z takich opcji, jak przesyłka niestandardowa czy przesyłki paletowe. W przypadku gdy interesuje Cię transport paczek za granicę, skorzystaj z oferty dla firm, która obejmuje transport międzynarodowy.

Wybór oferty dla firm – czym się kierować?

Wybierając odpowiednią firmę kurierską warto zwrócić uwagę przede wszystkim na opinie odnośnie jakości usług, które świadczy. Przesyłki kurierskie powinny być dostarczane do klientów na czas oraz w nieuszkodzonym stanie. Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z firmą świadczącą usługi logistyczne, zwróć uwagę na to, czy cieszy się ona zaufaniem rynku. Jeśli opinie na temat danego przewoźnika są niepochlebne, korzystnym rozwiązaniem będzie rezygnacja z długoterminowej współpracy. Kolejnym aspektem, na który powinieneś zwrócić uwagę, są koszty przesyłek. Bardzo często zdarza się, że robiąc zakupy online rezygnujemy z danego produktu ze względu na wysoką cenę dostawy. Wygórowane kwoty zniechęcą klientów do sfinalizowania transakcji, dlatego przed podpisaniem umowy zapewniającej transport przesyłek dokładnie zapoznaj się z cennikiem usług firmy kurierskiej.

Bardzo ważnym aspektem jest możliwość swobodnego kontaktu z firmą kurierską. Otrzymanie szybkiej odpowiedzi na temat świadczonych Ci usług znacznie ułatwi cały proces sprzedaży i pomoże rozwiązać ewentualne problemy. Zanim wybierzesz danego przewoźnika, sprawdź, jak interpretuje on zasady przebiegu reklamacji w przypadku, gdy przesyłka zostanie uszkodzona. Kolejnym istotnym elementem jest ubezpieczenie, które powinno być uzależnione od wartości przesyłanego przez Ciebie towaru. Ostatnim, jednak nie mniej ważnym aspektem, są Twoje indywidualne preferencje opierające się na rodzaju działalności, jaką prowadzisz. Przedstawiciel przewoźnika dostosuje plan współpracy do wymagań Twojej firmy. W przypadku transportu ciężkich przedmiotów o większych gabarytach może być konieczne podpisanie umowy obejmującej przewóz paczek niestandardowych. Sprzedaż niewielkich produktów w sklepie internetowym ułatwią Paczkomaty InPost, które umożliwią Twoim klientom komfortowy odbiór przesyłki w dogodnym dla nich momencie 7 dni w tygodniu.

Jak nawiązać współpracę z firmą kurierską?

Po zdobyciu niezbędnych informacji, które pomogą Ci w wyborze odpowiedniego przewoźnika, czas nawiązać współpracę. Najczęściej możesz to zrobić telefonicznie lub korzystając z odpowiedniego formularza na stronie internetowej. Firma kurierska powinna zamieścić tam takie dane, jak przykładowy cennik transportu, zasady ubezpieczenia oraz wysokość ewentualnych dopłat – na przykład opłaty paliwowej. Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak bezpośredni kontakt z przedstawicielem danego przewoźnika. Podczas indywidualnej rozmowy oferta zostanie dopasowana do potrzeb Twojego biznesu, a przedstawiciel firmy świadczącej usługi kurierskie ustali wycenę współpracy. Jedną z kwestii, które powinieneś wtedy poruszyć, są zasady rozliczeń. W umowie powinno być jasno ustalone, kiedy przewoźnik będzie wystawiał faktury oraz ile czasu masz na ich opłacenie. Jeśli zdecydowałeś się na umożliwienie swoim klientom odbioru przesyłek za pobraniem, w zasadach współpracy powinien zostać określony termin zwrotu środków finansowych z pobrań. Podczas rozmowy z przedstawicielem firmy kurierskiej warto poruszyć również temat wszelkich usług dodatkowych, takich jak możliwość śledzenia przesyłek kurierskich czy szybkie zwroty przesyłek.

Zalety współpracy z firmą kurierską

Długoterminowa współpraca z firmą kurierską niesie obopólne korzyści i zazwyczaj jest korzystna zarówno dla klienta, jak i dla firmy kurierskiej. Jej zaletą jest przede wszystkim przekazanie znacznej części procesu realizacji zamówienia przewoźnikowi, co pozwala zaoszczędzić dużą ilość czasu i jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Dzięki zautomatyzowaniu sprzedaży będziesz mógł poświęcić więcej uwagi innym obszarom Twojego biznesu i zadbać o nieustanny rozwój firmy. Co więcej, zamówienie kuriera w celu jednorazowego nadania wielu paczek zmniejsza koszty przesyłki, ponieważ zazwyczaj nie są wtedy doliczane dodatkowe opłaty. W przypadku, gdy przewoźnik umożliwia szybkie dokonywanie zwrotów, Twoja firma staje się atrakcyjna w oczach klientów, którzy w razie potrzeby będą mogli bezproblemowo wymienić towar na inny. Korzystając z wcześniej wspomnianej integracji sklepu internetowego z systemem przewoźnika, masz możliwość swobodnego zarządzania takimi operacjami, jak wysyłka paczki czy rozliczenia za przesyłkę. Zakres usług kurierskich dla firm może być rozszerzony także o sieć Paczkomatów, za sprawą których Twoi klienci będą mogli odebrać przesyłkę 24 godziny na dobę i zapłacić za nią zarówno wcześniej (korzystając z płatności internetowych lub BLIK), jak i za pobraniem (kartą, bezpośrednio przy Paczkomacie). Co więcej, za wysyłkę towaru do Paczkomatu należy zapłacić stosunkowo mniej, niż za tradycyjne przesyłki.

Podobne artykuły