Na rynku usług kurierskich działa coraz więcej firm, które oprócz dostarczania przesyłek pod wskazany adres oferują swoim klientom szeroki zakres dodatkowych udogodnień. Obecnie większość osób prowadzi aktywny tryb życia i spędza stosunkowo niewielką ilość czasu w domu. Co więcej, współczesny konsument oczekuje, że zarówno wysyłka, jak i odbiór paczki będą prostym i szybkim procesem. Firmy kurierskie uwzględniają wymagania swoich klientów, oferując im liczne usługi dodatkowe. Sprawdź, z jakich udogodnień możesz skorzystać, będąc klientem firmy kurierskiej.

Usługa kurierska – definicja

Podstawowa usługa kurierska polega na odbiorze towaru od nadawcy, a następnie transporcie i dostarczeniu przesyłki w wyznaczonym terminie pod wskazany adres. Grono klientów firm kurierskich stale rośnie – coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, ograniczając wizyty w sklepach do absolutnego minimum. Przesyłki kurierskie to odpowiednie rozwiązanie również dla właścicieli firm i sklepów internetowych, którzy mogą cieszyć się możliwością szybkiej i wygodnej wysyłki swoich produktów do klientów. Szczególnie w dzisiejszych czasach niezwykle przydatna okazuje się perspektywa wysłania oraz odebrania przesyłki bez konieczności wychodzenia z domu.

Firmy branży KEP stale poszerzają pakiety swoich usług, udostępniając między innymi aplikacje na telefon umożliwiające zarządzanie wysyłką i odbiorem paczek, a także bieżące obserwowanie tego, jak przebiega transport przesyłki. Co więcej, elastyczna oferta firm kurierskich obejmuje udogodnienia w postaci różnych form płatności, na przykład płatności za pobraniem, przedpłaty na konto bankowe czy szybkich płatności internetowych. Dzięki temu zarówno nadanie, jak i odbiór przesyłki są dużo szybsze i prostsze, co znacząco wpływa na zadowolenie klienta. Współcześni konsumenci zwracają więc uwagę nie tylko na jakość świadczonych usług, ale i kompleksową obsługę, wykraczającą poza podstawową ofertę firm. Sprawdź, jak działają firmy kurierskie, aby sprostać wymaganiom nadawców i odbiorców paczek.

Różne sposoby nadania i odbioru paczki

Firmy zajmujące się świadczeniem usług kurierskich bardzo często oferują opcję wysyłki produktu bez wychodzenia z domu. Jest to niezwykle wygodne i pozwala zaoszczędzić czas – jedyne, co będziesz musiał zrobić jako klient, to nadać paczki online lub za pośrednictwem aplikacji. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w formularzu, a następnie wydrukujesz i nakleisz etykietę wysyłkową na spakowaną i w razie potrzeby zabezpieczoną przesyłkę. Następnie należy ustalić termin, adres odbioru i czekać na spotkanie z kurierem, który przyjedzie po paczkę i dostarczy ją we wskazane miejsce. Taka forma wysyłki jest niezwykle wygodna i pozwoli Ci uniknąć długich kolejek na poczcie. Co więcej, kurier może odebrać przesyłkę nie tylko z Twojego domu – paczkę wyślesz także z pracy, hotelu czy nawet przebywając u znajomych. Niektóre firmy kurierskie oferują także możliwość nadania paczki z Paczkomatu. To bardzo korzystna opcja – dzięki temu będziesz musiał oczekiwać przyjazdu kuriera. Tak jak przypadku wysyłki paczki z domu, w Twoich rękach pozostaje jej spakowanie, nadanie za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, a następnie zaniesienie do Paczkomatu. Możesz zrobić to o dowolnej porze dnia, co w szczególności docenią osoby pracujące do późnych godzin wieczornych.

Podstawowym sposobem odebrania paczki jest bezpośrednia dostawa do klienta. Taka forma usługi sprawdzi się wśród osób pracujących w warunkach domowych lub tych, którzy po prostu nie chcą wychodzić z mieszkania w celu odebrania przesyłki. Kurier poinformuje Cię o planowanym terminie dostawy, a Ty będziesz mógł oczekiwać paczki w zaciszu domowym. Taki rodzaj dostawy nie sprawdza się jednak w przypadku osób, które prowadzą aktywny tryb życia i rzadko przebywają w mieszkaniu. Firmy kurierskie wychodzą więc naprzeciw wymaganiom swoich klientów, oferując dodatkowe usługi obejmujące niestandardowy odbiór paczek. Możesz odebrać przesyłkę o dowolnej porze za pomocą wcześniej wspomnianego Paczkomatu lub zdecydować się na dostarczenie paczki do jednego z wielu punktów odbioru. Najczęściej są to kioski, sieci sklepów lub stacje paliw, więc będziesz mógł odebrać swoją przesyłkę na przykład w trakcie spaceru czy powrotu z pracy. Niektóre firmy oferują klientom możliwość określenia dodatkowego adresu, pod który przesyłka zostanie dostarczona w razie nieobecności odbiorcy.

Śledzenie przesyłki

Mimo że niemal wszystkie firmy branży kurierskiej oferują swoim klientom możliwość śledzenia wysłanych produktów, ich monitorowanie jest formą usługi dodatkowej. Śledzenie przesyłek obejmuje zarówno paczki, które zostały wysłane do Ciebie, jak i te, których jesteś nadawcą. Dzięki usłudze śledzenia paczek, klienci firm kurierskich mogą w dowolnym momencie sprawdzić, jak przebiega transport przesyłki. Zazwyczaj jest to możliwe za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej. W przypadku skorzystania z aplikacji będziesz otrzymywał powiadomienia informujące Cię o statusie paczki oraz przewidywanym terminie jej dostarczenia. Istnieje również możliwość otrzymywania powiadomień w formie wiadomości SMS. Firma kurierska zazwyczaj pobiera za taką usługę opłaty, jednak są one niewielkie. Monitorowanie przesyłek to udogodnienie zarówno dla konsumentów, jak i kurierów, którzy dzięki dodatkowej usłudze mogą uniknąć licznych telefonów z zapytaniem o status paczki.

Ubezpieczenie przesyłki

Ubezpieczenie przesyłki kurierskiej to przydatna usługa, dzięki której będziesz mógł ubiegać się o odszkodowanie w przypadku gdy paczka ulegnie uszkodzeniu – na przykład z winy kuriera. Mimo, że firmy kurierskie dokładają wszelkich starań, aby zadbać o bezpieczeństwo przesyłki w trakcie jej drogi do adresata, może się zdarzyć, że ulegnie ona naruszeniu przed doręczeniem. Dodatkowe ubezpieczenie przesyłki jest usługą płatną, która obejmuje zarówno towary o niskiej, jak i wysokiej wartości. Jej koszt zależy od zawartości i wyceny przesyłki – dane te określa nadawca. Ubezpieczenie chroni klienta przed stratami finansowymi wynikającymi ze zniszczenia lub zgubienia paczki, począwszy zazwyczaj od momentu jej nadania aż do dostarczenia. Korzystając z usługi ubezpieczenia paczki, jakie oferuje firma kurierska, klient może zdecydować się na dodatkową ochronę przesyłek standardowych, palet lub ważnych dokumentów, na przykład umów czy aktów sądowych.

Podobne artykuły