Czasami zdarzają się sytuacje, w których po wybraniu konkretnego produktu w sklepie internetowym pojawia się informacja o treści „produkt chwilowo niedostępny” lub „brak towaru w sklepie internetowym”. W takim przypadku możesz całkowicie zrezygnować z zakupu produktu lub poprosić, aby sklep wysłał Ci powiadomienie, np. mailowo, kiedy dany towar znowu pojawi się w sprzedaży. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla klienta, ponieważ pozwala mu na szybki zakup wcześniej wybranego towaru. Powiadomienia mailowe najczęściej łączy się z tzw. powiadomieniami Web Push. Czy warto korzystać z takiego rozwiązania? Sprawdźmy!

Czym są powiadomienia Web Push i w jaki sposób działają?

Jednym z zadań sklepu internetowego jest szybkie reagowanie na potrzeby swoich klientów. W przypadku, kiedy sprzedawca nie ma towaru na stanie, dobrze jest, aby poinformował klienta o tym, kiedy produkty będą ponownie dostępne. Najlepszym narzędziem w takich sytuacjach są powiadomienia Web Push. Czym one są i czy dobrze jest z nich skorzystać, kiedy sklep Ci je proponuje? Dowiesz się tego, dzięki naszemu artykułowi!

Powiadomienia Web Push prezentują się jako wyskakujące okienka przeglądarki, nie są jednak tak „natarczywe” dla klienta, w związku z tym nie są traktowanie jako reklama czy spam. Są one dostępne zarówno w przeglądarce na komputerze stacjonarnym, jak i na laptopie, czy urządzeniu mobilnym. Różnica jest jedynie taka, że na urządzeniach mobilnych powiadomienia Web Push wyświetlają się w taki sam sposób, jak zwykle powiadomienia z aplikacji mobilnej. Jak wygląda to w praktyce? Jeśli zezwolisz na otrzymywanie takich powiadomień w przypadku braku dostępności produktów na stronie internetowej, od razu otrzymasz powiadomienie o ponownej ich dostępności w magazynie. Co ważne, wcale nie musisz aktualnie przebywać na stronie sklepu, aby otrzymać takie powiadomienie. Nie zawsze musisz też zakładać na niej konta, czasem wystarczy po prostu podanie adresu mailowego oraz wyrażenie zgody na wysyłanie takich powiadomień. Informacja po prostu wyświetli Ci się na urządzeniu, którego używasz i „poczeka” aż za jej pośrednictwem przejdziesz do witryny sklepu internetowego. Jest to niezwykle wygodne, ponieważ nie musisz specjalnie zaglądać na stronę sklepu online, aby sprawdzać, czy dane produkty są ponownie dostępne w sprzedaży. Takie powiadomienia robią to za Ciebie, ułatwiając Ci szybki dostęp do Twoich ulubionych produktów.

Jak aktywować powiadomienie o ponownej dostępności produktu?

Aby skorzystać z możliwości otrzymywania powiadomień Web Push, musisz posiadać aktywne konto mailowe. Powiadomienia Web Push są z nim ściśle powiązane i stanowią jedynie uzupełnienie komunikacji z klientem. Powiadomienia Web Push są niezawodne w momencie, gdy produkty ponownie pojawią się w asortymencie sklepu. Stanowią też doskonałe uzupełnienie wiadomości e-mail, SMS czy newslettera. Sklep internetowy korzystający z tego rozwiązania na karcie niedostępnego produktu powinien umieścić przycisk, po którego kliknięciu użytkownik może pozostawić swój adres e-mail. Gdy status produktu zmieni się na „dostępny”, automatycznie zostanie wysłane powiadomienie do wszystkich klientów, którzy poprosili o taką informację. Sklep internetowy uruchamia funkcję powiadomienia o dostępności, wchodząc w ustawienia w panelu administracyjnym sklepu. W menu należy wówczas wyszukać opcję dedykowaną zamówieniom i koszykowi, a następnie włączyć funkcję „Powiadom o dostępności”.

Z jakimi korzyściami dla klienta wiąże się otrzymywanie powiadomień ze sklepów internetowych?

Wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień Web Push niesie za sobą wiele korzyści, nie tylko powiadamia Cię o ponownej dostępności produktu na „półce”. Dzięki takim powiadomieniom dostajesz również szereg innych, istotnych informacji na temat Twojego zamówienia. Dowiadujesz się między innymi, kiedy zostanie wysłane i jaki jest prognozowany czas oczekiwania. Takie powiadomienie bardzo często działa również w formie przypomnienia. O czym mogą Ci przypominać powiadomienia Web Push? Bardzo często są to przypomnienia o niezrealizowaniu zamówień, w przypadku włożenia konkretnych produktów do koszyka i pozostawieniu ich tam. Strony internetowe często wysyłają również zaproszenia do skorzystania z ich newslettera, a także atrakcyjne rabaty za zapisanie się do niego. Powiadomienia przypominają Ci, że takie zaproszenie jest aktywne i w dalszym ciągu możesz z niego skorzystać. Tak samo funkcjonuje to w przypadku otrzymanych rabatów, pojawiających się promocji, nowych ofert czy kampanii sezonowych. Powiadomienia Web Push sprawiają, że wszystko to, co możesz pominąć w swojej skrzynce mailowej, zostanie Ci wyświetlone na głównej stronie Twojej przeglądarki. Jest to bardzo przydatne i być może kiedyś zdarzyło Ci się nie skorzystać z ciekawej oferty ze względu na to, że po prostu zgubiła się ona w Twojej skrzynce mailowej, na którą otrzymujesz sporą ilość różnych innych treści. Powiadomienia Web Push pozwolą Ci uniknąć takiej sytuacji w przyszłości.

Jeżeli wcześniej zastanawiałeś się nad tym, czy powiadomienia o ponownym pojawieniu się produktu w sklepie (i nie tylko!) są Ci potrzebne, mamy nadzieję, że skutecznie rozwialiśmy Twoje wątpliwości. Komunikaty Web Push wysłane przez strony są bardzo korzystne dla klientów. Są one nie tylko niezwykle wygodne, szybkie oraz proste w obsłudze, ale dają również możliwość bycia w ciągłym kontakcie z ulubionym sklepem internetowym. Dzięki nim będziesz miał szybki wgląd do statusu swojego zamówienia oraz dostępności towarów, nie przegapisz najnowszych ofert oraz będziesz szybko poinformowany o ponownym pojawieniu się asortymentu na stronie internetowej. Żaden nowy produkt nie umknie Twojej uwadze, a Ty będziesz miał możliwość jako pierwszy kupić rzeczy, które w najbliższym czasie mogą znowu zniknąć z listy dostępności. Nie zastanawiaj się dłużej i aktywuj powiadomienia na swoich ulubionych stronach internetowych, aby żaden produkt nie został przez Ciebie pominięty i żebyś mógł w pełni cieszyć się zakupami w sieci!

Podobne artykuły