Pozyskiwanie klientów stanowi bardzo ważny etap rozwoju działalności, a każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, by zwiększyć sprzedaż oferowanych produktów i osiągnąć zadowalający zysk. Znalezienie osób, które chętnie skorzystają z Twoich usług, jest pracochłonnym procesem opierającym się na dobrze prowadzonym marketingu marki, a działania te warto dostosowywać do potrzeb potencjalnych klientów. Jak namówić do sprzedaży i powiększyć swój biznes? Poznaj najważniejsze z metod pozyskiwania nowych nabywców i stań się liderem w swojej branży!

Budowanie wizerunku marki

Zanim rozpoczniesz poszukiwania potencjalnych klientów dla swojego biznesu, zadbaj o nienaganny image swojej marki. Wielu sprzedawców rozpoczyna etap sprzedaży produktów z oferty, nie będąc do tego właściwie przygotowanym. Takie działania przekładają się na małe zainteresowanie nowego klienta, który rezygnuje z wyboru oferty Twojej firmy. W pierwszej kolejności należy ustalić grupę docelową konsumentów, co pomoże Ci łatwiej kierować reklamą i pozyskać osoby zainteresowane rzeczywistym zakupem produktu lub usługi. Postaw na marketing w tych miejscach, w których mogą znajdować się potencjalni klienci. Większe zaufanie nowych nabywców zdobędziesz, jeśli Twój biznes będzie wiarygodny. Zadbaj o dobrze funkcjonującą stronę internetową, na której użytkownik będzie mógł znaleźć informacje na temat działalności, którą prowadzisz oraz dane kontaktowe firmy z możliwością nawiązania współpracy. Jeśli specjalizujesz się w sprzedaży usług, dobrym pomysłem będzie zamieszczenie portfolio zawierającego przykłady Twojej działalności, dzięki czemu łatwiej będzie Ci pozyskać klienta. Zwiększenie rozpoznawalności na rynku można osiągnąć, dzięki założeniu profilu marki w mediach społecznościowych. To dobry sposób reklamy i budowania pozytywnej relacji między Twoją firmą i klientami. Zadbaj o każdy szczegół — ciekawe treści i atrakcyjne zdjęcia.

Metody pozyskiwania klientów

Jednym ze sposobów na pozyskiwanie klientów w sieci jest zadbanie o łatwość znalezienia Twoich produktów lub usług w wyszukiwarce. Wielu zainteresowanych konsumentów najczęściej właśnie w tym sektorze rozpoczyna swoje poszukiwania i zbiera informacje na temat konkurencyjnych cen oraz właściwości towarów. Strona internetowa powinna być dostosowana do sprawnego działania na urządzeniach mobilnych, ponieważ duże grono konsumentów właśnie w taki sposób wyszukuje potrzebne informacje, dlatego zadbaj o jej przejrzystość i szybkie ładowanie się treści. Drugim ważnym aspektem jest pozycjonowanie strony internetowej zgodnie z zasadami SEO marketingu, które pozwoli Ci osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Jak to zrobić? Za sukces wyświetlania się na pierwszej stronie wyszukiwarki internetowej odpowiada wiele czynników. Postaw na wartościowy content, który będzie odpowiadał zapytaniom użytkowników. Ważne jest, by Twoja działalność ukazywała się zainteresowanym konsumentom nie tylko dzięki wpisaniu nazwy marki, ale również powiązana była z rodzajem świadczonych usług lub sprzedawanych produktów. Zadbaj o umieszczanie w tekście słów kluczowych, którymi użytkownik może się posłużyć, szukając w Internecie odpowiadających mu artykułów i usług. Jeśli prowadzisz sklep internetowy — skup się na atrakcyjnych opisach kategorii, podkategorii i poszczególnych produktów, dzięki czemu naturalnie zwiększysz ruch w swoim sklepie online. Duże znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych ma także ilość oraz jakość linków wewnętrznych i zewnętrznych. Zawieraj odnośniki prowadzące do innych produktów z oferty sklepu w tekście i zadbaj o współpracę z innymi przedsiębiorcami na rynku, co pomoże Ci wypromować biznes.

Postaw na skuteczną reklamę. Jak Twoja firma ma zaistnieć na rynku, jeśli potencjalny klient nawet nie wie o jej funkcjonowaniu? Poznaj działalność konkurencji i sprawdź, w jakich miejscach inne firmy zamieszczają swoje reklamy. W znalezieniu odpowiedniego sektora dla takich akcji marketingowych powinno pomóc Ci określenie docelowej grupy odbiorców, o którym wspominaliśmy we wcześniejszej części artykułu. Nie przeznaczaj wszystkich środków na jedną kampanię reklamową, a zdecyduj się wprowadzić mniejsze reklamy w różnych miejscach. Może to być wyszukiwarka internetowa, social media, prasa, radio lub telewizja. Sprawdzaj efekty działań i przeznaczaj więcej funduszy na promowanie się poprzez takie kanały reklamowe, z których Twoja firma czerpie największy zysk. Dobrym sposobem wypromowania się w mediach społecznościowych jest nawiązanie współpracy ze znanymi osobistościami, czyli tak zwany influencer marketing. Takie rozwiązanie może w łatwy sposób znacząco zwiększyć zasięgi Twojego biznesu i grono klientów.

Zainteresowanie klienta możesz przyciągnąć, dzięki prowadzeniu firmowego bloga lub newslettera. To świetny pomysł na przedstawienie swojego portfolio w dyskretny sposób. W zamieszczanych postach możesz promować sprzedawane artykuły oraz tłumaczyć, dlaczego działalność, w której specjalizuje się Twoja firma, jest ważna i potrzebna. Cold mailing, czyli wysyłanie wiadomości mailowych stanowi kolejną z metod pozyskiwania klientów i pomaga w utrzymaniu zażyłych więzi. Ważne jest, by zachować umiar i nie wysyłać wiadomości, które przytłoczą klienta nadmiarem informacji na temat Twojej działalności. Postaw na krótkie treści dotyczące ciekawych faktów lub wywiadów z ekspertami z dziedziny, w której się specjalizujesz. Nie wysyłaj maili zbyt często i zadbaj o ich regularność.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?

Jak zwiększać konwersję w sklepie internetowym? Ruch na stronie internetowej jest dla firm dużą szansą na zwiększenie zarobku i liczby stałych klientów. Przyciągnij uwagę nabywców, decydując się na prowadzenie akcji promocyjnych. Klienci e-commerce znacznie chętniej wybierają te sklepy internetowe, które poza jakościowymi produktami oferują również inne korzyści dla konsumenta. Promocje lub rabaty sprawią, że zakup stanie się bardziej opłacalny, a klient w przyszłości chętniej odwiedzi sklep ponownie. Możesz zaoferować nowym klientom bezpłatną dostawę lub wprowadzić specjalny kod promocyjny dla użytkowników, którzy założą konto w sklepie online. Strona, na której sprzedajesz swoje produkty, powinna zawierać niezbędne informacje o Twojej działalności, możliwe metody płatności i oferowane sposoby dostawy, dzięki którym klient jeszcze przed złożeniem zamówienia będzie świadomy wszystkich kosztów związanych z realizacją transakcji. Postaw na wprowadzenie autoryzowanych opinii, które zwiększą renomę marki i oferowanych przez nią towarów. Promuj swoją działalność na innych platformach sprzedażowych, jak np. internetowe porównywarki cen, które pomogą zwiększyć zasięgi Twojego sklepu online i dotrzeć do większego grona odbiorców. Możesz również pomyśleć nad wprowadzeniem swoich produktów na Marketplace, który stanowi internetową alternatywę dla sklepu internetowego i ułatwia robienie zakupów użytkownikom e-commerce.

Podobne artykuły